M I S J A P R Z E D S Z K O L A
Przedszkole pełni funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. Wspomaga wszechstronny rozwój dziecka odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb i możliwości. Tworzy warunki do nabywania przez dzieci wiadomości i umiejętności, których celem jest osiąganie przez wychowanków stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej.
Przedszkole promuje dbanie o zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie, buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej, rozwija kompetencje społeczne, a także uczy odróżniania dobra od zła. Kieruje się zasadami wynikającymi z konwencji o prawach dziecka. Pełni również funkcję doradczą i wspierającą działania wychowawcze wobec rodziców.
U podstaw rozwoju i doskonalenia pracy przedszkola leżą wymagania państwa wobec przedszkoli, kreślone w zmienionym rozporządzeniu w sprawie nadzoru pedagogicznego.
W I Z J A P R Z E D S Z K O L A
Dziecko jest aktywne i twórcze w nabywaniu wiadomości, umiejętności i postaw w zakresie co najmniej podstawy programowej.
Procesy zachodzące w przedszkolu zapewniają jego rozwój.
Przedszkole tworzy procesy indywidualnego wspomagania rozwoju i edukacji odpowiednio do potrzeb i możliwości dziecka.
Przedszkole jest integralnym elementem środowiska, w którym działa, współpracuje z nim na rzecz rozwoju własnego i lokalnego.
Zarządzanie przedszkolem zapewnia jego sprawne funkcjonowanie, jest zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, polityką oświatową państwa i przyjętą koncepcją rozwoju.
Przedszkole monitoruje i doskonali efekty swojej pracy.
P R O C E S Y W S P O M A G A N I A R O Z W O J U I E D U K A C J I
Nauczyciele monitorują indywidualny rozwój każdego wychowanka w czasie systematycznych obserwacji, prowadzonych w celu zapewnienia najlepszych warunków do osiągnięcia sukcesów rozwojowych. Proces wspomagania rozwoju i edukacji dziecka zmierza do osiągnięcia przez nie gotowości do podjęcia nauki w szkole.
Przedszkole respektuje 5 najistotniejszych zasad wychowania przedszkolnego:
Przedszkole respektuje zasady zrównoważonego rozwoju w aspektach: przyrodniczym, społecznym, ekonomicznym i kulturowym. Propaguje dbałość o zdrowie i bezpieczeństwo oraz zachowania przyjazne przyrodzie. Dzieci wdrażane są do troski o własne zdrowie, bezpieczeństwo. Wdrażane są również do aktywności ruchowej i poznawczej w naturalnym otoczeniu. Obserwują i badają przyrodę, uczą się ją rozumieć, kochać i szanować, a także korzystać z jej zasobów dla własnego zdrowia i zaspokojenia potrzeb. Przedszkole rozwija kompetencje społeczne dzieci, uczy współdziałania i prowadzi planowy proces wychowawczy oparty na wartościach. Dzieci uczą się odróżniać dobro od zła. Katalog wartości obejmuje: dobro, piękno, prawdę, miłość, przyjaźń, współdziałanie, szacunek, zdrowie, przyrodę, ojczyznę. Kadra pedagogiczna kształtuje tożsamość narodową i regionalną wychowanków, a także poczucie przynależności do wspólnoty europejskiej. Ponadto placówka rozwija zainteresowania i uzdolnienia dzieci, doskonali kompetencje poznawcze wychowanków. Oferuje zajęcia dodatkowe zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami dzieci oraz rodziców. Wykaz zajęć jest ustalany na początku każdego roku po konsultacjach z rodzicami.
SYLWETKA ABSOLWENTA
Dziecko kończące przedszkole posiada:
wiadomości, umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas,
Dziecko kończące przedszkole przestrzega:
Dziecko kończące przedszkole dostrzega i szanuje:
Dziecko kończące przedszkole nie obawia się: