RAMOWY ROZKŁAD DNIA
DZIECI 3 LETNIE
6.00-8.00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
8.00-8.10 Zabawa ruchowa, przygotowania do śniadania
8.10-8.30 Śniadanie
8.30-9.00 Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę.
9.00-9.45 Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne. Dobór zajęć z zachowaniem zasady przemienności form i metod jak i integracji i korelacji treści programowych, według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego.
9.45-11.15 Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności na świeżym powietrzu, spacery, zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze.
11.15- 11.30 Przygotowanie do obiadu.
11.30-12.00 Obiad.
12.00-14.00 Leżakowanie, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub słuchanie muzyki klasycznej.
14.00-14.30 Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
14.30-16.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Organizowanie wielokierunkowej aktywności dziecka, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, integracyjne, badawcze, ruchowe, działania twórcze. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Konsultacje indywidualne z rodzicami.
Zajęcia dodatkowe: Język angielski, Rytmika, Religia
Dzieci 4- letnie
6.00 - 8.00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów
dzieci. Zabawy integrujące grupę.
8.00 - 8.10 Zabawa ruchowa, przygotowanie do śniadania
8.10 - 8.30 Śniadanie
8.30 - 9.00 Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka.
Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
Ćwiczenia ogólnorozwojowe np. rozwijające percepcję wzrokową,
słuchową i grafomotoryczną.
9.00 - 9.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
9.45 - 11.15 Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe.
11.15 -11.30 Przygotowanie do obiadu.
11.30 - 12.00 Obiad
12.00 - 14.00 Leżakowanie
14.00 - 14.30 Przygotowanie do podwieczorku i podwieczorek.
14.30 - 16.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości.
Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej.
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
W ciągu dnia odbywają się również zajęcia z religii, języka angielskiego oraz rytmika według ustalonych godzin.
Dzieci 5-letnie
6.00-8.00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
8.00-8.15 Ćwiczenia poranne, w tym z wykorzystaniem zabawy ze szczególnym uwzględnieniem ćwiczeń zapobiegających wadom postawy.
8.15-9.00 Czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do śniadania. Śniadanie .
9.00-10.30 Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne. Dobór zajęć z zachowaniem zasady przemienności form i metod jak i integracji i korelacji treści programowych, według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego.
10.30-11.30 Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności na świeżym powietrzu spacery, zajęcia rekreacyjno- sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace społeczno- użytkowe, ogrodnicze.Motywowanie do podejmowania samodzielnych działań, odkrywania zjawisk oraz zachodzących procesów, inspirowanie do prowadzenia własnych eksperymentów.
11.30-12.10 Czynności higieniczno- porządkowe. Obiad.
12.10- 12.30 Różne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych,słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej.
12.30-13.45 Praca stymulacyjno-kompensacyjna i indywidualna realizowana przez nauczyciela. Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne.
13.45- 14.00 Podwieczorek
14.00-16.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Organizowanie wielokierunkowej aktywności dziecka- zabawy tematyczne, konstrukcyjne, integracyjne, badawcze, ruchowe, działania twórcze.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym .Konsultacje indywidualne z rodzicami .Rozchodzenie się dzieci.
Zajęcia dodatkowe; Język angielski, Rytmika, Religia .
DZIECI 6 LETNIE
6.00-8.00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
8.00-8.15 Ćwiczenia poranne, w tym z wykorzystaniem zabawy ze szczególnym uwzględnieniem ćwiczeń zapobiegających wadom postawy.
8.15-9.00 Czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do śniadania. Śniadanie .
9.00-10.30 Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne. Dobór zajęć z zachowaniem zasady przemienności form i metod jak i integracji i korelacji treści programowych, według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego.
10.30-11.30 Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności na świeżym powietrzu spacery, zajęcia rekreacyjno- sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace społeczno- użytkowe, ogrodnicze. Motywowanie do podejmowania samodzielnych działań, odkrywania zjawisk oraz zachodzących procesów, inspirowanie do prowadzenia własnych eksperymentów.
11.30-12.10 Czynności higieniczno- porządkowe. Obiad.
12.10- 12.30 Różne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej.
12.30-13.45 Praca stymulacyjno-kompensacyjna i indywidualna realizowana przez nauczyciela. Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne.
13.45- 14.00 Podwieczorek
14.00-16.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Organizowanie wielokierunkowej aktywności dziecka- zabawy tematyczne, konstrukcyjne, integracyjne, badawcze, ruchowe, działania twórcze.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym .Konsultacje indywidualne z rodzicami .Rozchodzenie się dzieci.
Zajęcia dodatkowe; Język angielski, Rytmika, Religia .