Święta Wielkanocne to czas radości, wyjątkowych zapachów i rodzinnego wyciszenia. To czas barwnych dekoracji, przygotowań, malowania pisanek, strojenia wielkanocnych koszyczków. W oczekiwaniu na Wielkanoc przedszkolaki poznawały zwyczaje i tradycje związane z nadchodzącymi świętami, rozpoznawały pokarmy, które powinny znaleźć się w koszyku oraz tworzyły wiele ciekawych prac plastycznych. Malowały i wyklejały kolorowe pisanki, robiły kurczaczki, baranki , zajączki wielkanocne, stroiki świąteczne. Siały także rzeżuchę oraz owies. Pracowały przy tym bardzo skrupulatnie, każde wkładając w swoje wytwory wiele serca i wysiłku. Wszystko po to, by jak najpiękniej uczcić nadchodzące Święta Wielkanocne. Aktywny udział dzieci w przygotowaniach pozwala bliżej poznać tradycje związane z Wielkanocą i wprowadza je w świąteczny nastrój oczekiwania.
Niech te Święta Wielkiej Nocy będą czasem radośnie spędzonych chwil w gronie rodziny. WESOŁYCH ŚWIĄT !!!
PISANKI, KRASZANKI, JAJKA MALOWANE….. trudno wyobrazić sobie bez nich Świąt Wielkanocnych. Tak więc na zajęciach z kodowania w grupie „Pszczółek” dominowały akcenty świąteczne: kurczątka, pisanki, koszyczki wielkanocne, baranki. Głównym założeniem naszych działań było: poznanie tradycji i zwyczajów Świąt Wielkanocnych, umiejętność pracy zespołowej, rozwijanie wyobraźni i kreatywności. Rozmowy z dziećmi na temat Świąt Wielkanocnych przeplatane były różnymi aktywnościami rozwijającymi logiczne myślenie. Między innymi: ułożenie koszyczka wielkanocnego zgodnie z przyjętymi warunkami, dokładając symetryczną część wzoru, łączenie cech wspólnych obrazków, określanie, dostrzeganie podobieństw i różnic we wzorze, oraz obrazkowe sudoku . Poradziliśmy sobie wspaniale. W oczekiwaniu na Święta Wielkanocne dużo czasu poświęciliśmy również zajęciom artystycznym. Pojawiły się kolorowe dekoracje świąteczne, oraz stroiki, które będą piękną ozdobą w domach naszych przedszkolaków.
Zapraszamy do galerii, gdzie można zobaczyć jak Pszczółki przygotowywały się do spotkania z wielkanocnym zajączkiem.
W oczekiwaniu na Święta Wielkanocne „Wiewióreczki” rozpoczęły intensywne przygotowania. Z wielkim zapałem zdobywały wiedzę na temat tradycji zbliżających się Świąt, dzieliły się własnymi doświadczeniami związanymi z Wielkanocą. Z dużym zaangażowaniem wykonały świąteczne ozdoby. Część wielkanocnych ozdób zdobi nasz przedszkolny korytarz, natomiast własnoręcznie wykonane kurczaczki i pisanki będą zdobiły świąteczne koszyczki Wiewióreczek.
WIEWIÓRECZKI ŻYCZĄ WSZYSTKIM WESOŁEGO ALLELUJA !!!
Zapraszamy do galerii zdjęć naszej grupy !!!
Na parapecie skrzynek bez liku,
trochę nasionek, trochę słoików.
Każdy przedszkolak sadzi i sieje,
i co dzień patrzy, co się tam dzieje.
Pilnuje, żeby nie były suche,
a potem zbiera szczypior, rzeżuchę.
Myje i sieka na kanapeczki
zdrowe roślinki z własnej grządeczki.
Nasze małe Motylki aktywnie uczestniczyły w zajęciach przyrodniczych- Od nasionka do jedzonka, których celem było wzbogacenie wiedzy dotyczącej hodowania wybranych roślin, wyrabianie nawyków zdrowego odżywiania oraz praca zespołowa. Z otrzymanego od Pani Wiosny listu, dzieci dowiedziały się o czekających je w tym dniu ciekawym zadaniu- założeniu zielonego ogródka w swojej przedszkolnej sali.W tym celu z dużym zainteresowaniem przyglądały się zgromadzonym przedmiotom (pojemniki, doniczki, podstawki, słoiki, łopatki), a także nasionom i cebulkom. Przed przystąpieniem do pracy poznały również warunki, jakie potrzebują rośliny do wzrostu.Po dokładnym omówieniu i pokazie poszczególnych czynności przez nauczyciela dzieci samodzielnie sadziły cebulkę, groszek, dynie, fasolkę w doniczkach z ziemią, a także zasiały zioła oraz kwiaty. Na koniec zostały ustalone dyżury przy pielęgnacji roślin. Gdy wyrosną, będą bogatym źródłem witamin i zdrowym dodatkiem do kanapek.
Dzieci z grupy „ Pszczółki” przystąpiły do realizacji programu „ Skąd się biorą produkty ekologiczne”, którego głównym założeniem jest kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych, propagowanie zdrowego stylu życia, a także zwiększenie świadomości przedszkolaków o nawykach higieniczno- zdrowotnych. Odpowiedzi na pytanie -skąd się biorą produkty ekologiczne? dlaczego warto je wybierać?, jak je rozpoznać? dzieci poszukiwały podejmując szereg aktywności. Na początku obejrzały film „ Skąd się biorą produkty ekologiczne”, który w przystępny sposób wyjaśnił dzieciom, w jaki sposób i gdzie powstają produkty ekologiczne, gdzie można je znaleźć, jak wygląda znaczek ECO, oraz dlaczego warto te produkty wybierać. Zapoznały się z Piramidą Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej, przypomniały sobie, co należy robić, aby prowadzić zdrowy styl życia, następnie samodzielnie ją uzupełniały w odpowiednie produkty. Kolejnym krokiem było segregowanie zakupionych produktów na te , które posiadają znaczek ECO i na te , które nie mają. Miały okazję poznać i posmakować wybrane produkty ekologiczne. Na zajęciach kulinarnych dzieci wykonały pyszne „ kanapki ECO”, po czym nastąpiła degustacja. Smakowały wyśmienicie! Nie mogło zabraknąć aktywności plastycznej, dzieci stworzyły pomysłowe i piękne prace „ Produkty ekologiczne”. s Wszystkie podjęte działania wzbudziły duże zainteresowanie i ciekawość wśród dzieci, a zdobyta wiedza pozwoli im na kierowanie się zasadami zdrowego odżywiania się i zdrowego stylu życia.
Zapraszamy do fotorelacji.
Prawidłowa higiena jamy ustnej to pierwszy krok w walce o piękny uśmiech. Dokładne szczotkowanie, nitkowanie zębów i płukanie płynem antybakteryjnym minimalizuje ryzyko wystąpienia próchnicy oraz chorób dziąseł, odświeża oddech
i pozwala cieszyć się zdrowym uzębieniem przez wiele lat. Tego wszystkiego dowiedziały się Wiewióreczki na zajęciach, dowiedziały się również jak negatywny wpływ na nasze zdrowie mają zęby z próchnicą. Wiedzą jakie produkty sprzyjają zdrowym ząbkom, a jakie im szkodzą. Dzieci bardzo ochoczo wykonywały poszczególne zadania. Dużą radość sprawiły im otrzymane klepsydry, które odmierzają prawidłowy czas mycia zębów.
Zapraszamy do obejrzenia galerii naszej grupy!!!