PISANKI, KRASZANKI, JAJKA MALOWANE….trudno wyobrazić sobie bez nich Świąt Wielkanocnych. Tak więc w ramach realizacji projektu „ Główka pracuje, liczy koduje”, podjęliśmy szereg aktywności, w których dominowały akcenty świąteczne: kurczątka, pisanki, koszyczki wielkanocne. . Między innymi :rozwiązywaliśmy dyktanda graficzne (zabawy z symetrią), pisankowe rytmy, łączenie cech wspólnych obrazków, określanie i dostrzeganie podobieństw i różnic we wzorze. Nie mogło również zabraknąć wspólnych gier i zabaw matematycznych typu: zbieranie pisanek, kto szybciej ułoży, szukamy kolorowych kwadratów, kolor na kolor, wyścig do wieży. Poradziliśmy sobie wspaniale. Głównym założeniem naszych działań było: poznanie tradycji Świąt Wielkanocnych, rozwijanie logicznego myślenia, umiejętność pracy zespołowej, a przede wszystkim towarzysząca nam dobra zabawa.
23 marca w naszym przedszkolu odbył się Światowy Dzień Wody. W tym dniu wszystkie dzieci przyszły ubrane na niebiesko i wspólnie odkrywaliśmy tajemnice wody i jej znaczenie dla życia ludzi, zwierząt i roślin. Przedszkolaki dowiedziały się do czego potrzebna nam woda, co ją zanieczyszcza i co robić, aby ją oszczędzać. Dzieci poznały wędrówkę kropel wody w przyrodzie, dowiedziały się jak powstają chmury i skąd bierze się deszcz. W czasie zabaw badawczych bliżej przyjrzeliśmy się wodzie. Poznaliśmy jej różne właściwości takie jak smak, zapach i kolor. Robiąc ciekawe eksperymenty, badaliśmy rozpuszczalność różnych substancji w wodzie takich jak piach, mąka czy sól. Wszystkie przedszkolaki już wiedzą, że woda jest niezbędnym źródłem życia i należy o nią dbać.
https://youtu.be/RxDXs2L27RY - grupa Motylki
https://youtu.be/ozpTuYfCIYA - grupa Biedronki
„Marzanno, Marzanno
Ty zimowa panno!
Do wody cię wrzucamy
i wiosnę witamy!”
We wtorek 21 marca 2024 r. nasze przedszkolaki świętowały Pierwszy Dzień Wiosny. Chcąc podkreślić charakter tego dnia wszystkie dzieci ubrane były na zielono oraz przyniosły ze sobą własnoręcznie wykonane Marzanny. Każda grupa rozpoczęła powitanie wiosny w swojej sali, gdzie nasze pociechy podczas zajęć miały okazję wykazać się wiedzą o nadchodzącej porze roku, poznać zwiastuny wiosny oraz zwyczaje związane z jej powitaniem. Wszystkie przedszkolaki wyszły na ogród przedszkolny, aby zgodnie z tradycją spalić Marzannę i na dobre pożegnać zimę. Słychać było również wesołe okrzyki, wiersze i piosenki o tematyce wiosennej. Podkreślając wyjątkowość Pierwszego Dnia Wiosny przedszkolaki z grupy „0” uczestniczyły w wiosennym pochodzie ulicami naszego miasta, prezentując mieszkańcom piękne Marzanny ostatecznie odganiając od nas zimę.
Rozpoczęliśmy wiosenne przygotowania! W naszym przedszkolu zaczął się sezon na sianie i sadzenie czyli zakładanie „Zielonych ogródków”. Rozpoczęliśmy od przygotowania ziemi w doniczkach i waty dla rzeżuchy. Starsze dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w sianiu warzyw, ziół, rzeżuchy oraz owsa, a także sadzeniu szczypiorku, mieczyków i wielu innych rodzajów kwiatów. Dowiedziały się, że do wzrostu roślin potrzebna jest woda, światło słoneczne i ziemia. Zapoznały się z zawodem ogrodnika oraz pracami jakie wykonujemy wiosną w ogrodzie. Zasiane i podlane rośliny zostały umieszczone na parapetach w salach przedszkolnych, aby dzieci codziennie mogły je podlewać i obserwować ich wzrost.
W piątek 15.03.2024r. w grupie Biedronek odbyły się niezapomniane klockowe warsztaty, które dostarczyły dzieciom nie tylko świetnej zabawy, ale również ciekawych doświadczeń z dziedziny robotyki i kreatywnego budowania. Warsztaty te to unikalna okazja dla dzieci do rozwijania umiejętności inżynieryjnych oraz wyobraźni, korzystając z zestawów LEGO® Education.
Podczas zajęć z robotyki, dzieci miały okazję konstruować i programować własne roboty, ucząc się podstaw programowania w sposób interaktywny i zabawowy. To nie tylko edukacja, ale również doskonała zabawa, która stymuluje rozwój logicznego myślenia i umiejętności problem-solving. Było to prawdziwe wyzwanie dla małych konstruktorów, którzy mogli tworzyć fantastyczne budowle, rozwijając przy tym zdolności manualne oraz zdolności projektowania. Budowanie konstrukcji z klocków LEGO® wymaga myślenia przestrzennego, planowania i rozwiązywania problemów, co pomaga w rozwijaniu zdolności analitycznych. Uczestnictwo w warsztatach LEGO® daje dzieciom szansę na współpracę z innymi dziećmi i nauczenie się pracy w zespole.
Poprzez budowanie z klocków, dzieci uczą się nie tylko zdolności manualnych, ale także rozwijają umiejętność abstrakcyjnego myślenia. To interaktywna forma nauki, która stymuluje kreatywne podejście do rozwiązywania problemów, zachęcając dzieci do eksperymentowania z różnymi kształtami i strukturami. Warsztaty z klockami LEGO® wspierają rozwój umiejętności, które będą przydatne w różnych obszarach życia.