Kodowanie to połączenie zabawy ze zdobywaniem umiejętności programistycznych. Dla dzieci są to cenne zajęcia analizowania różnych wariantów wydarzeń, wysnuwania wniosków i planowania działań. Ten sposób pozyskiwania wiedzy, niesie bardzo dużą różnorodność i zmusza dziecko do bycia uważnym i pobudza do działania. Dzięki kodowaniu dzieci uczą się rozumieć otaczający ich świat i zachodzące w nim zmiany.
Zapraszamy do naszej galerii.
Kiedy myślimy o zajęciach z kodowania zdarza się, że mamy obraz dzieci układających strzałki. Start, stop, do góry, w prawo - mniej więcej tak wyobrażamy sobie zajęcia z podstaw programowania. Do strzałek też dojdziemy, ale nie odrazu. W przypadku maluszków skupiliśmy się na krótkich, kilkunastominutowych zabaw przygotowujących dzieci do aktywności, które wprowadzimy za jakiś czas. Na początku wprowadziłam zabawy oparte na ruchu, prostym materiale obrazkowym kolorowych kubkach. W pierwszych zabawach nie wykorzystałam też maty do kodowania. Na nią też przyjdzie czas trochę później. Na początek wprowadziłam różnego rodzaju obrazki (środki transportu, zwierzęta), których użyliśmy do zabaw ruchowych, w których pojawiają się elementy symboliki. W ten sposób przyzwyczajamy dzieci do tego,że piktogramy mogą mieć przypisane jakieś znaczenie.
Zapraszamy do galerii grupy Motylki.
„Pszczółki” w oczekiwaniu na wiosnę, aktywnie uczestniczyły w zajęciach przyrodniczych „ Od nasionka do jedzonka” , których celem było wzbogacenie wiedzy dotyczącej hodowania wybranych roślin, wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania, oraz praca zespołowa. W związku z tym postanowiły założyć w sali zielony ogródek. Zgromadziliśmy potrzebne przybory( doniczki, skrzynki, konewki), ziemię i nasionka. Przed przystąpieniem do pracy, poznały warunki potrzebne roślinom do wzrostu. Po dokładnym omówieniu i pokazie poszczególnych czynności, przystąpiliśmy do pracy: wysialiśmy rzeżuchę, pietruszkę, zioła, zasadziliśmy cebulkę, dynię, fasolę. Nie zabrakło również kwiatów wiosennych, które później będą ozdobą naszego ogródka przedszkolnego. Odtąd każdego dnia będziemy wypatrywać pierwszych kiełkujących roślinek. Ciekawe jaka roślinka pojawi się jako pierwsza. Na pewno niektóre z nich będą stanowiły źródło witamin na naszych kanapkach. Korzyści takich działań są różnorodne, między innymi wzrasta świadomość prozdrowotna, dzieci uczą się odpowiedzialności w dbaniu o rośliny, wzbogacają wiedzę, co jest niezbędne do wzrostu roślin i jak je pielęgnować, prowadzą obserwację zmian, jakie dokonują się w ich „ogródku” i wyciągają z nich wnioski.
Zapraszamy do galerii zdjęć.
Mając na celu rozwijanie zainteresowań przedszkolaków otaczającą przyrodą i kształtowanie opiekuńczej postawy wobec środowiska zorganizowaliśmy w naszej sali zielony ogródek. Posadziliśmy cebule, stokrotki, bratki, cebulki kwiatowe, wysialiśmy rzeżuchę, zioła, pomidorki koktajlowe, słoneczniki, astry, aksamitki. Teraz będziemy o nie troskliwie dbać i obserwować jak rosną a potem zasadzimy je w naszym ogrodzie przedszkolnym. Dziękujemy bardzo Rodzicom za cebulki i nasiona.
Dla Was dziś kwiaty i uśmiechy.
I pierwszy promień bliskiej wiosny.
Dzień bez kłopotów i bez trosk.
Dużo radości.
Od najmłodszych lat uczymy dzieci, aby pamiętały o ważnych uroczystościach w życiu rodziny, czy życiu przedszkola. Dlatego też 8 marca w każdej grupie przedszkolnej obchodzono Święto wszystkich Kobiet, zarówno tych małych, jak i tych dużych. Wszyscy chłopcy pamiętali o tym dniu i ze szczególnym zaangażowaniem starali się, aby ten dzień uczynić wyjątkowo miłym. Nasi mali panowie złożyli dziewczynkom i paniom życzenia, zaśpiewali 100 lat i wręczyli upominki, laurki i kwiaty. Cały dzień upłynął wszystkim w atmosferze radości, wzajemnego okazywania przyjaźni i szacunku. Uśmiechnięte buzie przedszkolaków, a zwłaszcza dziewczynek świadczyły o miło spędzonym czasie. Dziękujemy chłopcom za pamięć, miło spędzony dzień, piękne życzenia, kwiaty i dużo pozytywnych emocji.
Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Kobiet życzą Chłopcy!
Każdy z nas odbiera świat poprzez zmysły, przede wszystkim wzrok, dotyk i słuch, ale również zmysł równowagi i kinestezję (czyli czucie ruchu). Zabawy sensoryczne niosą ze sobą dużą wartość pod względem aktywizacji dzieci. Do najważniejszych celów zabaw sensorycznych zalicza się między innymi: poprawę i rozwój motoryki, usprawnienie rozwoju mowy, rozwój intelektualny, a także emocjonalny i ruchowy, rozwój kreatywności.
Wiewióreczki podczas zajęć poznawały różne struktury za pomocą stóp przy okazji ćwiczyły tak bardzo ważny zmysł równowagi.
Zapraszamy do galerii naszej grupy!!!