Dnia 23.03.2023r. dzieci z grupy „Biedronki" odwiedziły Miejską Bibliotekę Publiczną w Nisku. Podczas wizyty Przedszkolaki dowiedziały się, co należy zrobić, aby stać się czytelnikiem biblioteki oraz jak należy się w niej zachować. Zobaczyły jak wygląda karta czytelnika, poznały zasady wypożyczania książek. W trakcie pobytu w bibliotece słuchały bajki czytanej przez panią Anię naszą zaprzyjaźnioną bibliotekarkę. Pani Ania opowiedziała dzieciom o swojej pracy pokazała, gdzie znajduje się przeznaczony specjalnie dla nich regał z książkami i jak należy dbać o książki. Następnie zaprezentowała najmniejsze i największe, najlżejsze i najcięższe… książeczki z działu dziecięcego. Małym czytelnikom bardzo podobały się kolorowe i bogato ilustrowane książeczki. Z wielkim zainteresowaniem przeglądali księgozbiór dla dzieci. Spotkanie odbywało się w miłej, pełnej radości i dobrych wrażeń atmosferze. Była to nasza druga już wizyta w bibliotece, ale na pewno nie ostatnia. Dziękujemy pani Aniu za miłe spotkanie.
Zapraszamy do naszej galerii.
,,Czym powitać cię Wiosenko, gdy zielona wracasz znów,
chyba tańcem i piosenką, bo to milsze jest od słów”
Przygotowania do powitania wiosny zaczęły się kilka dni wcześniej. Zmieniła się dekoracja przedszkola z zimowej na wiosenną, a w salach zazieleniły się kąciki przyrody. Nie zabrakło również prac plastycznych dotyczących pierwszych zwiastunów wiosny. 21 marca przedszkolaki uroczyście pożegnały Zimę, której symbolem jest Marzanna, a powitały nową porę roku - Wiosnę. Pierwszy dzień wiosny jest dniem wyjątkowym, radosnym i długo przez wszystkich oczekiwanym. W tym dniu dzieci przybyły do przedszkola w radosnych nastrojach, a w ich ubraniach przeważały kolory wiosenne. Obchody tego wesołego dnia rozpoczęliśmy barwnym korowodem do ogrodu przedszkola, który prowadzony był przez Marzannę – zimową pannę. Przedszkolaki pożegnały ją głośnym okrzykiem ,,Hu, hu, ha żegnaj Zimo zła - Wiosno przybywaj, nie zwlekaj, każdy na Ciebie już czeka’’. Następnie piosenkami , zabawami, wspólnym tańcem przywitały hucznie Wiosnę. W ten sposób wyraziły swoją radość z przyjścia nowej pory roku. Był to dzień pełen radości, zabawy i nadziei, że wkrótce zrobi się bardzo ciepło. Jesteśmy pewni, że po takim przywitaniu wiosna rozgości się u nas na dobre, a słońce i ciepłe dni dostarczą dużo radości. Zapraszamy na fotorelację z tego wyjątkowego dnia.
Ruch jest naturalną potrzebą dziecka, a odpowiednia aktywność ruchowa jest niezbędna dla zapewnienia prawidłowego rozwoju fizycznego, umysłowego, motorycznego i społecznego. W minionym tygodniu Misie uczestniczyły w zajęciach gimnastycznych, dostosowanych do ich potrzeb i możliwości. Dzieci poprzez liczne ćwiczenia doskonaliły sprawność ruchową, zwinność, ogólną koordynację, umiejętność celnego rzutu i poprawnego chwytu oraz reagowania na określone hasła i sygnały dźwiękowe. Misie bardzo aktywnie uczestniczyły we wszystkich zaproponowanych ćwiczeniach, które sprawiły wiele radości, pozwoliły na rozładowanie nagromadzonej energii zaspakajając przy tym jakże ogromny w tym wieku „głód ruchu”. Fotorelacja z podjętych działań w galerii grupy.
W piątek w grupie Motylki przeprowadzone zostały zajęcia pt. " Czyste rączki mam, o swoje zdrowie dbam!". Podczas zajęć dzieci dowiedziały się, że zarazki to żywe stworzenia, które możemy zobaczyć za pomocą specjalnego urządzenia, mikroskopu. Przyjmują różne kształty i kolory. Zarówno jedne, jak i drugie podstępnie czyhają, aby zaszkodzić naszemu zdrowiu. Choć gołym okiem ich nie widać, są wszędzie: na klamce, pieniądzach, na dłoniach innych dzieci. Najlepszą bronią na walkę z zarazkami jest mydło i ciepła woda. Motylki dowiedziały się również jakich środków używamy do mycia i dezynfekowania rąk oraz jak dokładnie umyć ręce.
Zapraszamy do galerii grupy.
Kodowanie to połączenie zabawy ze zdobywaniem umiejętności programistycznych. Dla dzieci są to cenne zajęcia analizowania różnych wariantów wydarzeń, wysnuwania wniosków i planowania działań. Ten sposób pozyskiwania wiedzy, niesie bardzo dużą różnorodność i zmusza dziecko do bycia uważnym i pobudza do działania. Dzięki kodowaniu dzieci uczą się rozumieć otaczający ich świat i zachodzące w nim zmiany.
Zapraszamy do naszej galerii.
Kiedy myślimy o zajęciach z kodowania zdarza się, że mamy obraz dzieci układających strzałki. Start, stop, do góry, w prawo - mniej więcej tak wyobrażamy sobie zajęcia z podstaw programowania. Do strzałek też dojdziemy, ale nie odrazu. W przypadku maluszków skupiliśmy się na krótkich, kilkunastominutowych zabaw przygotowujących dzieci do aktywności, które wprowadzimy za jakiś czas. Na początku wprowadziłam zabawy oparte na ruchu, prostym materiale obrazkowym kolorowych kubkach. W pierwszych zabawach nie wykorzystałam też maty do kodowania. Na nią też przyjdzie czas trochę później. Na początek wprowadziłam różnego rodzaju obrazki (środki transportu, zwierzęta), których użyliśmy do zabaw ruchowych, w których pojawiają się elementy symboliki. W ten sposób przyzwyczajamy dzieci do tego,że piktogramy mogą mieć przypisane jakieś znaczenie.
Zapraszamy do galerii grupy Motylki.