preloader

Nasza misja

Przedszkolne nr 1 w Nisku

Misja przedszkola

Przedszkole pełni funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. Wspomaga wszechstronny rozwój dziecka odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb i możliwości. Tworzy warunki do nabywania przez dzieci wiadomości i umiejętności, których celem jest osiąganie przez wychowanków stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Przedszkole promuje dbanie o zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie, buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej, rozwija kompetencje społeczne, a także uczy odróżniania dobra od zła. Kieruje się zasadami wynikającymi z konwencji o prawach dziecka. Pełni również funkcję doradczą i wspierającą działania wychowawcze wobec rodziców. U podstaw rozwoju i doskonalenia pracy przedszkola leżą wymagania państwa wobec przedszkoli, kreślone w zmienionym rozporządzeniu w sprawie nadzoru pedagogicznego.

    Przedszkolne nr 1 w Nisku

    Wizja przedszkola

    Dziecko jest aktywne i twórcze w nabywaniu wiadomości, umiejętności i postaw w zakresie co najmniej podstawy programowej. Procesy zachodzące w przedszkolu zapewniają jego rozwój. Przedszkole tworzy procesy indywidualnego wspomagania rozwoju i edukacji odpowiednio do potrzeb i możliwości dziecka. Przedszkole jest integralnym elementem środowiska, w którym działa, współpracuje z nim na rzecz rozwoju własnego i lokalnego. Zarządzanie przedszkolem zapewnia jego sprawne funkcjonowanie, jest zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, polityką oświatową państwa i przyjętą koncepcją rozwoju. Przedszkole monitoruje i doskonali efekty swojej pracy.

      Procesy wspomagania rozwoju i edukacji

      Nauczyciele monitorują indywidualny rozwój każdego wychowanka w czasie systematycznych obserwacji, prowadzonych w celu zapewnienia najlepszych warunków do osiągnięcia sukcesów rozwojowych. Proces wspomagania rozwoju i edukacji dziecka zmierza do osiągnięcia przez nie gotowości do podjęcia nauki w szkole.

      Przedszkole respektuje 5 najistotniejszych zasad wychowania przedszkolnego:

      1. Zasadę zaspokajania potrzeb dziecka.
      2. Zasadę aktywności.
      3. Zasadę indywidualizacji.
      4. Zasadę organizowania życia społecznego.
      5. Zasadę integracji (jednolity proces wychowania i edukacji).

      Przedszkole respektuje zasady zrównoważonego rozwoju w aspektach: przyrodniczym, społecznym, ekonomicznym i kulturowym. Propaguje dbałość o zdrowie i bezpieczeństwo oraz zachowania przyjazne przyrodzie. Dzieci wdrażane są do troski o własne zdrowie, bezpieczeństwo. Wdrażane są również do aktywności ruchowej i poznawczej w naturalnym otoczeniu. Obserwują i badają przyrodę, uczą się ją rozumieć, kochać i szanować, a także korzystać z jej zasobów dla własnego zdrowia i zaspokojenia potrzeb. Przedszkole rozwija kompetencje społeczne dzieci, uczy współdziałania i prowadzi planowy proces wychowawczy oparty na wartościach. Dzieci uczą się odróżniać dobro od zła. Katalog wartości obejmuje: dobro, piękno, prawdę, miłość, przyjaźń, współdziałanie, szacunek, zdrowie, przyrodę, ojczyznę. Kadra pedagogiczna kształtuje tożsamość narodową i regionalną wychowanków, a także poczucie przynależności do wspólnoty europejskiej. Ponadto placówka rozwija zainteresowania i uzdolnienia dzieci, doskonali kompetencje poznawcze wychowanków. Oferuje zajęcia dodatkowe zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami dzieci oraz rodziców. Wykaz zajęć jest ustalany na początku każdego roku po konsultacjach z rodzicami.

      Sylwetka absolwenta

      Dziecko kończące przedszkole posiada:

      • Motywację do uczenia się oraz do wysiłku intelektualnego,
      • Umiejętności uważnego słuchania i logicznego myślenia, praktycznego korzystania ze zdobytych wiadomości, umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas,
      •  Umiejętność radzenia sobie z trudnościami,
      • Umiejętność pracy w grupie i rozwiązywania konfliktów,
      •  Umiejętność twórczego rozwiązywania zadań,
      • Odpowiedni poziom samodzielności,
      • Gotowość do podejmowania różnorodnych aktywności,
      •  Podstawową wiedzę o środowisku społecznym, przyrodniczym i kulturowym.

       Dziecko kończące przedszkole przestrzega:

      • Praw innych ludzi,
      • Zasad bezpieczeństwa, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną,
      • Zasad kultury współżycia, postępowania według ustalonych norm,

       Dziecko kończące przedszkole dostrzega i szanuje:

      • Potrzeby innych ludzi,
      • Odmienne postawy, przekonania, upodobania,
      • Symbole narodowe,
      • Środowisko naturalne.

       Dziecko kończące przedszkole nie obawia się:

      • Występować publicznie,
      • Dzielić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami,
      • Wykazywać inicjatywy w działaniu,
      • Prosić o radę i pomoc.

      Dlaczego właśnie my?

      „To proste – bo dla nas najważniejsze jest Dziecko, Jego dobro i rozwój, zabawa i nauka.”

      0801
      sun-4
      letter